books to die for



för lite mer än en månad sedan skrev jag en lista på böcker jag ville läsa. Jag har hittills hunnit med att kryssa för fyra stycken och är nu inne på min femte. Har ni några boktips?

Här har ni den:

Ett ufo gör entré – jonas gardell

Sen tar vi Berlin - Moa-Lina Croall

När du blundar tittar jag - Gunnar Ardelius
Bara kärlek kan krossa ditt hjärta - Gunnar Ardelius
Om man heter Robin - Ylva Karlsson

Människohamn - John Ajvide Lindqvist

Någon sorts extas – Johan kinde

Himlen börjar här – Jandy Nelson

Du tillhör mig – Nikki French

Looking for Alaska – John Green

Shantaram – Gregory David Roberts

En sorts kärlek – Ray Kluun

Ett annat sätt att vara ung – Per Nilsson

Du & du & du – Per Nilsson

Kapitulera omedelbart eller dö – Sanne Näsling

Igelkottens elegans – Mureil Barbery

Just kids – Patti Smith

Allt – Martina Lowden

Hål i huvudet – Jenny Jägerfeld

Min mormors historia – (12 kända kvinliga författare)

Dyngkåt och hur helig som helst – Mia Skäringe

Kärlekens historia – Nicole Krauss

Water for elephants – Sara Gruen

Barn av sin stad – Per Anders Fogelström

Minns du den stad - Per Anders Fogelström

I en förvandlad stad - Per Anders Fogelström

Stad i världen - Per Anders Fogelström

Vänta, blinka – Gunnhild Oyehaug

Här ligger jag och blöder – Jenny Jägerfeld

Ingen hör hemma här mer än du – Miranda July

Svinalängorna – Susanne Alakoski

Berättelsen om Pi – Yann Martell

Extremt högt och otroligt nära – Jonathan Safran Foer

Tusen gånger starkare – Christina Herrström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0