humlegården, biblioteksgatan, sveavägen, kungsgatan


10:45 anlände jag till tågstationen i nyköping, en halv timme för tidigt. jag satte mig på en bänk, läste i min bok "Sommarbarn" som förövrigt är sjukt bra och väntade in tågets ankomst. jag skulle nämligen till stockholm för att spendera två underbara dagar där tillsammans med Lova.


På tåget läste jag ut min bok och började spåna på ett tal jag ska hålla i svenskan om just denna fantastiska bok. Håkans "äntligen på väg" spelades ur min telefon och tiden flög förbi.



Väl i stockholm mötte jag upp Lova på stationen. Magarna kurrade och vi bestämde oss för att bege oss till Kulturhuset för att äta lunch. Vi åt båda pesto & mozzarella toast, det var väldigt smaskigt! Sedan begav vi oss ut på staden för att införskaffa allt möjligt fint. Men det visste vi inte då.



Morgonen efter vaknade vi upp i Lovas systers lägenhet på Östermalm. Vi gjorde scones och drack chokladte till frukost och hade sedan modevisning för varandra för att prova alla nyinskaffade ting. Vi var så nöjda så!






Vi packade ihop våra saker och begav oss in mot staden igen. Lova lärde mig namnen på alla möjliga platser och gator i stockholm så nu vet jag precis vart Humlegården, Biblioteksgatan, Kungsgatan och Sveavägen ligger, hur underbart? På stan lekte vi franska turister, dvs att vi enbart pratade franska i en timme. Vi var så stolta över oss själva över att vi klarade det!


Efter ytterligare flera timmar shopping gick vi till tågstationen och satte oss på perrongen, självklart alldeles för tidigt (är man tidspessemist så är man). Vi smaskade godis och pratade om allt mellan himmel och jord. På tåget skrev vi lappar till varandra i mitt nya fina skrivblock jag ska ha i min väska. Jag cyklade hem i skymningen och njöt av tanken på att det är höstlov.

Idag ska jag till biblioteket och låna nya böcker, blir så rastlös nu när jag har all tid i världen. Sedan ska jag möta upp bästa lilja för en gosig eftermiddag. Hoppas ni alla får en fin dag, pussar!

Kommentarer
Postat av: Lova

Finaste, bästa Sara!

Stockholm med dig var så underbart. Längtar till vår miljövänliga studentlägenhet med gult köksbord och massa böcker. Katten måste heta "Gose"!!!!



Kramar och karameller till dig!

Pusspusspuss

2011-11-02 @ 13:29:09
Postat av: Helene

fett gosigt det ser ut! :D

2011-11-02 @ 21:26:20
URL: http://lakrisklubba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0