hultsfredsfestivalen

Jag är nu hemkommen från fem av de bästa dagarna detta år. Hultsfredsfestivalen levererade och jag och mina fina vänner hade det bäst. Låt oss ta en titt:


Helene och jag hade nog campingens minsta tält och inte nog med den lilla storleken, det läckte in när det spöregnade på nätterna, men inte var vi sura för det: nej! Denna rosa lilla skapelse var mycket gosig att bo i.


Vi bodde precis vid en sjö vilket resulterade i fin utsikt men kyliga vindar.


Ett hej från två tredjedelar av mitt eminenta sällskap.


Lunchpaus i brassestolarna.


Jag var peppad!


Svenne björnstammen blev den första konserten för festivalen.


Vintage Trouble levererade dansmusik och vi svängde på höfterna tills svetten rann.



Sen satte vi oss och väntade i ett par timmar på att det som skulle bli festivalens bästa konsert skulle börja, nämligen...


..THE KOOKS! Åhhhh, ryser fortfarande när jag tänker på det. Finaste bandet, med finaste brittiska accenten, med finaste musiken och finaste kläderna. Tänka sig att jag lyssnat på detta band mer än fyra år och så äntligen fick jag se dom. Eufori.


Fredagen var mestadels solig och fin.




Bästa Bombay Bycycle club överraskade!


Lilja var så himla pepp!



Sen blev det Anna Ternheim. Världens finaste gosmusik. Jag konstaterade även att om jag skulle byta röst med någon på hela denna jord skulle det vara Anna. Så galet fin röst.



Idyll.


Sen blev det dags för den klassiska "rita-på-armarna-under-en-festival". Denna gång fick det bli Helene bredvid en bajamaja och så "De fyra vännerna och Konny".


Bästa bästa bästa Markus Krunegård. Då visste jag dock inte att jag några timmar senare skulle...



...träffa och krama MARKUS KRUNEGÅRD! GAAAAAAAAAH. Peppen på den alltså! Obeskrivlig lycka på hög nivå!


Kasabian överraskade.


Något random band jag inte minns namnet på.


The Cardigans och coola Nina Persson.


Tältmys.


Och när regnet öste ner och skorna var så otroligt blöta fick vi vara lite kreativa och skapade ett par plastpåsestrumpor.


lite mera väntan.


Jag och min fina tältkompis helene/helki/helkistoffen/helge/bäbis. Vad ska man säga? Kärt barn har många namn.


Sen blev det dags för vad som skulle komma att bli min andra favoritkonsert, nämligen THE VACCINES! SÅ HIMLA HIMLA HIMLA BRA. Bättre får man leta efter.



fint.


När vi vaknade i söndags var det ingen vanlig söndag, nej det var nämligen min födelsedag! Inte alla som spenderat sin fölsis med att packa ner blöta tält och packa. Så himla konstigt att festivalen bara tog slut helt plötsligt men jag var inte deppiga för det. Jag skulle ju få komma hem till en riktig säng, en dusch och så tårta och presenter.


slutligen: här är campet som enligt mig vinner priset för det äckligaste/trasigaste/minst charmiga campet. (observera: detta är alltså inte vårat camp) 

annars har jag också: hjälpt en tjej att ta bort en padda som var under hennes tält, pratat med random människor om allt från dialekter till om vi bor i Vimmerby eller inte, fått födelsedagssång x2 och kramar från människor jag inte känner efter tolvslaget på min fölsis, dansat ut alla känslor till Familjen, ätit som en ko, sovit ytterst få timmar, snubblat på tält, spillt linssoppa över hela mig och haft de mest minnesvärlda stunder med världens finaste vänner.

Kommentarer
Postat av: frida

och nu vill man ju på festival alltså.

Svar: åh, festivaler är så fina så det förstår jag verkligen om du vill!
Sara

2012-06-19 @ 21:08:19
URL: http://marshimlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0