sommaren snurrar fort.




I sommar ska jag
njuta, jobba, leva festivallivet och göra allt roligt som hamnat i skymunda pga allt plugg. Jag har sett fram emot denna sommar så himla länge så jag tror den kommer bli toppen!

Bästa med sommaren är friheten. Om jag vill vara vaken hela nätterna eller sova hela dagarna är det okej. Jag kan vara hemma om jag vill eller åka på en spontantripp med fina vänner. Det finns ingen som kan säga åt mig vad jag ska göra eller inte göra. Bara den känslan är helt obeskrivlig.

Sämsta med sommaren är Möjligtvis mygg och getingar.



Bästa sommarsysslan är att möta upp en fin vän för en picknick, ha med sig jordgubbar och chokladbollar och bara njuta av sommar och ledighet.

Ultimata sommarklädseln är när jag precis har solat eller badat och slänger på mig min bananklänning som jag tycker så mycket om. Den flyger så fint i vinden och gör att man känner sig somrig och fri.

Drömsommarresan
går till Indien, Paris, tågluffning runt i Europa eller Asien eller någon by i Afrika. Ja, ni hur ju själva: jag vill åka typ överallt. Jag är så himla peppad på att se olika kulturer och hur människor lever på andra kontinenter.



Finaste sommarminnet
måste vara förra året när jag var på Peace & Love. Jag och gänget hade en jättefin dag och sen äntligen fick jag träffa min fina Lilja igen, vi såg tillsammans på Håkan Hellström i en av de finaste sommarnätterna man någonsin kan tänka sig.

Bästa platsen på sommaren är på festival eller på västkusten i mormor och morfars stuga.

Godaste glassmaken Jag jobbar ju på ett glasscafé där jag får äta hur mycket glass jag vill (TJOHO!) så jag har kommit fram till att dem godaste är: Kaktus & citronsorbet, Polka, Caramel Macadamia (trots att jag inte är någon sucker för kolaglass) och hallon & saltlakrits.




Morgondagens sommarsysslor
jag befinner mig på Hultsfred och ska bland annat se The kooks! PEPPEN!

På midsommar
kommer jag att jobba! Det är ju många som vill köpa glass denna dag och det har jag ingenting emot.

Om jag var en blomma skulle jag vara
en prästkrage. De är ju så himla fina.




Bästa sommardoften
även om jag är gräsallergiker får det lov att bli: gräs, jordgubbar, solbränd hud och doften av de nygräddade våfflorna där jag jobbar.

Den här sommaren kommer bli helt galet fantastisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0