tempot av våra hjärtans slag






festival och frihet

Denna eftermiddag sitter jag och lyssnar på livekonserter av Håkan Hellström och bara dör av längtan till festivaler, sommar och bara ben. Igår kväll bokade jag en biljett till hultsfredsfestivalen och jag är så peppad peppad peppad! Jag längtar efter att känna alla dom där känslorna som bara dom som stått längst fram på konserter känner till. Alla stenar som, i alla fall för ett par timmar, totalt lättar från hjärtat och flyger iväg med sommarens svala vindar. Att kunna varenda litet ord i varenda låt på Håkan Hellströms konserter, dansa gärnet till tonerna av Mando Diao, bli uppdragen ur folkhav av livvakter under The Strokes och bli förstummad över hur cool Ola Salo är under en av The Arks sista konserter. Allt det där som hör till. Saknar den där totala lyckan. Men om ett par månader är det dags igen och jag kan knappt bärga mig.

Är det någon där ute i cybervärlden som också ska till Hultan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0