colours of the sky

För er som känner mig vet om att jag har en sådan otrolig kärlekt till klänningar. Här nedan har jag samlat alla mina favoriter med en liten anekdot om dem. Simma lugnt!


Kanske en av de finaste klänningarna jag någonsin skådat. Denna gick jag och kände på i flera veckor innan jag köpte den. Jag minns hur jag brukade "råka" cykla förbi Indiska för att se den i skyltfönstret. Nu är den i alla fall min och ska användas för första gången på skolavslutningen. När jag har på mig denna skapelse känner jag mig som en blandning av en flicka från 50-60 talet och en glass, härligaste kombon!


I nästan samma utsträckning som jag älskar klänningar älskar jag prickigt. En prickig klänning är därför den perfekta kombinationen! Denna är från H&M och egentligen inte särskilt speciell på något vis, trots det gillar jag den verkligen. Skön och fin.


Denna har ni ju fått träffa på ett antal gånger i inlägg under. Den är i alla fall från Monki och utgjorde en kärlek-vid-första-ögonkast-känsla. Kallar den ironiskt nog för svettklänningen, bara för att den på nått sätt framkallar svett. haha. Annars, är den världens bästa.


En dag förra sommaren när jag jobbade i Kalmar sprang jag in på Monki där för att fördriva lite lunchtid. Då fann jag denna på rean, för endast 75 kronor om jag inte minns fel. Den får representera att fina klänningar inte behöver vara dyra.


Förrförra årets skolavslutningsklänning som jag köpte för dyra pengar. Tycker den är fantastiskt fin även om den inte kommer till användning särskilt ofta. Jag minns att jag köpte den från någon inte så särskilt etablerad hemsida men vågade chansa för att jag gillade den så mycket, och se så bra det blev! Det här är en sådan klänning som blir finare och finare med åren.


Köptes i Tallin och har sedan dess använts alldeles för få gånger. Blir sur på mig själv varje gång jag ser den för att den spenderat för många dagar på galjen. I sommar ska jag dock ändra på det. Jag älskar det fina mönstret och den fina ryggen, att den är lite längre och att den får mig att känna mig som Elsa Billgren.


Går under beteckningen Båtklänningen för sitt mönster och modell. Jag köpte den förra året när jag gick i nian och skulle ha avslutningsmiddag med skolan. Började kvällen med alldeles för höga klackar som sedan byttes ut till svarta tygskor med vita strumpor i. Minns endast att jag kände mig som en jive-dansös för 50-talet och det tackar man ju inte nej till!


Denna sydde jag för cirka ett år sedan och har sedan inte använts särskilt ofta på grund att jag helt enkelt växt ur den. Den framkallar dock massor av känslor. Jag minns hur jag satt där och sydde, sprättade och sydde igen och var allmänt sentimental för att det var så fysiskt och psykiskt påfrestande. Detta är nog en av de få svarta och vita klänningarna jag äger, som ni kanske märkt hittills älskar jag ju färg och mönster.


Detta är den såkallade Guldklimpsklänningen. När jag köpte den blev det en livlig debatt, främst från min sida, vad de små figurerna på klänningen verkligen var. En del tyckte stenar, en annan studentmössor. Jag bestämde mig sedan för att det var guldklimpar bara för att det kändes gosigt. Älskar den gula färgen och att den verkligen skriker sommar.


Ännu en Monkiklänning som bara är helt fantastisk. Jag och Emma satt och kollade på deras hemsida och blev blixtkära. Lyckligtvis befann sig Lova i Stockholm just denna dag och kunde införskaffa den åt oss, vi stackare som bor i Nyköping utan Monki. Sitter i skrivande stund i den, bästa bästa.


Sist men inte minst min finaste banankläning. Denna spenderar jag i stortsett alla sommardagar i. Minns så väl hur mycket jag tvekade när jag köpte den. Skulle jag verkligen använda den? Någonting som såhär i efterhand känns som en väldigt dum fråga. Älskar att känna mig sådär töntigt barnslig på ett fint sätt när jag har på mig den. Bästa känslan när man precis har solat och sedan slänger på sig denna för att gå och köpa glass.

Har ni någon favorit?

Kommentarer
Postat av: Lova

Wäääk! Evolution så många klänningar du har! Och alla är verkligen fina!

Mina favoriter är nog skolavslutningsklänningen, bananklänning och guldklimpsklänningen (älskar att du har namn på alla). Ironiskt att alla jag gillar är gula! :DD

Puss och kram gurkburk

2012-05-23 @ 20:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0