Houtsiplou

 
När vi var i Bryssel hittade vi spontant världens mysigaste restaurang med graffittivägg, blommiga tapeter och omaka stolar. Restaurangen där dem serverade soppor och musslor i stora grytor och alla hamburgare gick att få vegetariska. Där man kunde sitta och lyssna på franska lunchkonversationer eller fundera på vad namnet - Houtsiplou - verkligen betyder och säga: det skulle vara värt att flytta hit bara för att få gå till denna restaurang varje dag. Mitt absoluta favoritställe punkt slut.
 
Om några minuter ska jag slänga mig på cykeln för att åka in till stan för att möta upp klassen, sen blir det en dagstripp till stockholm för att besöka riksdagen och museum. Om jag är peppad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0